W wielu przypadkach rzecznik podejmuje interwencje u przedsiębiorców, którzy nie chcą uznać praw konsumenta lub bezpodstawnie odsyłają konsumenta do producenta lub importera. Powiatowy rzecznik konsumentów przyjmuje w biurze na parterze, w siedzibie starostwa przy ulicy Wyspiańskiego 6. Udziela swoich porad bezpłatnie, także przez telefon.
(Tomasz Łępa)
Powiatowy rzecznik konsumentów w Mielcu jest potrzebny – takiego zdania jest starosta mielecki Zbigniew Tymuła.
Do powiatowego rzecznika konsumentów może zgłosić się każdy, kto potrzebuje pomocy w zakresie ochrony interesów konsumentów, czuje się oszukany lub ma zastrzeżenia co do jakości nabytych towarów lub usług. Rzecznik udziela informacji, w jaki sposób należy dochodzić swoich roszczeń, tj. kiedy można domagać się wymiany wadliwego towaru na nowy, kiedy można żądać obniżenia ceny towaru lub też kiedy można odstąpić od umowy: