O wyjaśnienie w tej sprawie poprosiliśmy firmę, z którą podpisał umowę mieszkaniec Mielca. W odpowiedzi dostaliśmy pismo, w którym czytamy, iż 'nieprawidłowości przy zawieraniu umów przez jednego z subagentów firmy, która była podwykonawcą agenta Energi Obrót na terenie Mielca są nam znane. Na skutek składanych przez klientów reklamacji oraz przeprowadzonych kontroli zakończyliśmy z współpracę z tymi osobami, a sprawy naruszeń zostały skierowane do organów ścigania'.
Jak czytamy dalej w piśmie, 'umowa z mieszkańcem Mielca zostanie natychmiast rozwiązana bez podnoszenia przez klienta jakichkolwiek opłat'. Podpisał Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa.
Na odstąpienie od umowy podpisanej z jakimkolwiek dostawcą mamy 14 dni.
(Tomasz Łępa)
Rachunki za energię, jakie przychodziły na adres słuchacza, przewyższały dwukrotnie dotychczasowe kwoty opłat za prąd jak i samo zużycie prądu.
Mieszkańcowi Mielca nie udawało się dodzwonić na infolinię nowego dostawcy energii.
Jak nam powiedziała rzecznik PGE Agnieszka Szczekała, do takich działań nieuczciwych przedstawicieli dochodzi bardzo często:
Jak się okazało potem, była to umowa z nowym dostawcą energii.
Do naszej redakcji w Mielcu zgłosił się mieszkaniec miasta, który uważa, iż został oszukany przez jedną z firm energetycznych działających na północy Polski.
Pod rzekomym sprawdzeniem płatności dotychczasowych faktur, nie wiedząc o tym, podpisał umowę z firmą energetyczną.