Jeszcze jedną zaletą tej aplikacji jest możliwość przekazywania wiadomości innym użytkownikom. Na przykład za pomocą 'Alertownika' można poinformować o swoich inicjatywach, organizowanym pikniku lub akcji pomocy schronisku dla zwierząt.
Bezpłatną aplikację 'Alertownik' można pobrać ze strony alertownik.pl i dołączyć do coraz większego grona osób w całej Polsce, które użytkują program.
Komu zgłosić awarię sygnalizacji świetlnej? Kto powinien zająć się uszkodzonym chodnikiem? Do kogo napisać lub zadzwonić z pomysłem usprawniania ruchu na moim osiedlu?
Urząd Miasta w Mielcu wdrożył usługę o nazwie 'Alertownik'.
Dzięki bezpłatnej aplikacji na smartfony i inne urządzenia mobilne, bardzo szybko można przekazać informację o uszkodzeniu, awarii lub usterce do Urzędu Miejskiego.
Administrator systemu w mieleckim magistracie przekaże wiadomość do odpowiedniego urzędnika.
Jednak to nie jedyne możliwości tej aplikacji.
Pozwala ona na przesłanie w podobny sposób swoich uwag dotyczących ulepszenia miasta związanego z poprawą infrastruktury, wskazaniem, w którym miejscu powinno być więcej zieleni lub też wnioskiem o montaż większej ilości przyulicznych koszy.
Ponadto przez cały czas można śledzić status swoich zgłoszeń. Prezydent Mielca Daniel Kozdęba podkreśla, że rozpoczęcie współpracy samorządu miasta z Alertownikiem wynika z potrzeby nawiązania jak najszerszego i najbardziej efektywnego kontaktu z mieszkańcami.