W przypadku nieotrzymania paragonu od sprzedawcy, można to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej czy urzędu skarbowego. Natomiast w razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Akcja ma charakter edukacyjno-prewencyjny.
(Tomasz Łępa)
Jak tłumaczy Lucyna Kosiba paragon jest najprostszym dowodem zakupu – potwierdza, co kupiono, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu można reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. Niezależnie od miejsca zakupu. Także i w Mielcu, zostały ukarane podmioty, które nie wydawały paragonów.
W całej Polsce trwa akcja „Nie bądź jeleń, weź paragon”. Jednym z celów jest przypomnienie o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. W Mielcu akcja ta przynosi zamierzony skutek- mówi Lucyna Kosiba, zastępca naczelnika w Urzędzie Skarbowym w Mielcu.