Targi Kultury i Promocji Miast i Regionów Poloniada 2014 w Płocku były okazją do zaprezentowania się miast naszego regionu.
W jednym miejscu jakim tym razem była płocka Orlen Arena – można było poznać ofertę kulturalną oraz turystyczną polskich miast leżących w najróżniejszych zakątkach Polski.
W ramach Poloniady 2014 odbyła się również Gala Kogutów. Zostały przyznane nagrody w dziedzinie kultury i promocji – Koguty. Nagrody przyznano w 9 kategoriach: lider promocji czyli najlepsza kampania reklamowa, wydawnictwo promocyjne i informacyjne, najlepsze hasło promocyjne, video reklama, kreator promocji, lider kultury czyli najciekawszy kalendarz kulturalny, najważniejsze wydarzenie kulturalne, festiwal roku oraz kreator kultury.
'Liderem Promocji' zostało województwo lubelskie za spoty reklamowe w ramach kampanii 'Lubelskie – Smakuj życie'.
II miejsce zajął Sandomierz za kampanię wizerunkową wynikającą ze współpracy przy realizacji serialu 'Ojciec Mateusz.
II miejsce w kategorii 'Lider Kultury' zajął Tarnobrzeg a Rzeszów – również drugie miejsce w kategorii 'Najważniejsze wydarzenie kulturalne' za Wschód Kultury Europejski Stadion Kultury.
(Joanna Sarwa)