I między innymi takich rad udzielał powiatowy rzecznik konsumentów Jerzy Kozielewicz podczas spotkania z seniorami zorganizowanego przez Stowarzyszenie Uniwersyteckie Srebrne Lata w ramach projektu 'Aktywizacja i integracja osób starszych. A o tym, że pracy powiatowemu rzecznikowi konsumentów nie brakuje świadczy fakt, że tylko w minionym roku mimo choroby udzielił ponad 900 porad. Przeprowadził ponad 100 interwencji u przedsiębiorców oraz przygotował 13 pozwów do sądu w sprawach konsumenckich.
(Marta Górecka)
Dlatego przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy warto ją wcześniej przeczytać, a najlepiej skonsultować. A jeśli już się podpisało warto w ciągu 10 dni odwiedzić z nią rzecznika konsumentów. A ten ma kilka dobrych rad
Dobrze jeśli osoby, które podpisały niekorzystną umowę w porę się zorientują
Niestety umów przed podpisaniem najczęściej nie czytają, bądź nie rozumieją i dopiero po czasie okazuje się, ze jest nie korzystna. Powiatowy rzecznik konsumentów Jerzy Kozielewicz stwierdził, że wprawdzie w świetle prawa, ale ci sprzedawcy żerują na łatwowierności osób starszych
Stalowowolskie Stowarzyszenie Uniwersyteckie Srebrne Lata, które stawia sobie na cel między innymi edukowanie osób starszych, zorganizowało spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Według prezes stowarzyszenia Krystyny Prędkiej w dzisiejszych czasach w dobie agresywnej sprzedaży, to osoby starsze najczęściej padają ofiarami nieuczciwych sprzedawców, których głównym celem jest przechytrzenia klienta. Dlatego takie spotkania są ważne