I to zarówno na etapie badawczo-rozwojowym jak i produkcyjnym. Teraz jednak konsorcjum musi przygotować i złożyć ofertę na wykonanie prac badawczo-rozwojowych 'Bojowego wozu piechoty wraz ze sprzętem technicznym batalionu zmechanizowanego i później w przypadku wyboru oferty zrealizować prace, a potem wdrożyć BWP do produkcji seryjnej. A jest o co walczyć, bo według zapowiedzi MON chce zamówić dla wojska ok. 1000 sztuk takich wozów. Zamówienie będzie więc liczone w miliardach złotych.
(Marta Górecka)
Zawiązanie tego konsorcjum jest dopiero początkiem współpracy przedsiębiorstw zbrojeniowych w programie modernizacji uzbrojenia polskiej armii. Będą powstawały następne
A do konsorcjum, którego liderem będzie HSW przystąpiły: Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM w Gliwicach, Zakłady Mechaniczne BUMAR-ŁABĘDY S.A., Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach, Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne w Poznaniu, Wojskowe Zakłady Inżynieryjne w Dęblinie, Instytut Badawczy Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku oraz Wojskowe Zakłady Elektroniczne w Zielonce. Na początek program bojowego wozu piechoty zakłada prace badawczo-rozwojowe
Huta Stalowa Wola zawiązała konsorcjum z 7 innymi firmami zbrojeniowymi i ośrodkami badawczymi. Wszystko po to, by wspólnie wystartować programie dotyczącym bojowego wozu piechoty (BWP) dla wojska. Mówi pełnomocnik zarządu Huty Stalowa Wola Bartosz Kopyto