Zdziary, Rudnik nad Sanem: Budowany most na Sanie w ciągu S19 połączył brzegi

Data publikacji: Kategoria: , Zamieścił: Marta Górecka

W ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary- Rudnik nad Sanem zakończył się ważny etap budowy tej drogi, który obejmuje budowę mostu na rzece San. Zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu budowanego metodą nawisową. Oznacza to, że lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym. Tym samym obie nitki powstającego mostu połączyły obydwa brzegi rzeki San. Budowa mostu z jednym z najdłuższych przęseł nurtowych w Polsce jest jednym z najtrudniejszych etapów tego odcinka S19. Mówił o tym Grzegorz Gajewski z firmy Mosty Łódź:

Teraz ruszają roboty wykończeniowe na połączonej zwornikiem jezdni. Most na rzece San w ciągu budowanej S19 ma długość ok. 400 m. najdłuższe przęsło nurtowe ma długość 142 metrów Dłuższe są tylko przęsła nurtowe nawisowe mostów w Grudziądzu i w Warszawie mające długość po 180 metrów. Budowana przeprawa przez San w ciągu S19 składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z trzema pasami ruchu po 3,50 metra każdy oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi. Planowany termin oddania odcinka S19 Zdziary-Rudnik nad Sanem wraz z mostem na Sanie to początek drugiego kwartału przyszłego roku.