Mielec: Kolejny odcinek remontu infrastruktury kolejowej L-25 będzie realizowany

Data publikacji: Kategoria: , Zamieścił: Iwona Pol

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują prace na odcinku Dębica – Mielec. Wkrótce zakończą się ostateczne przygotowanie dokumentacji na modernizację linii od Mielca do Padwi Narodowej. Szacunkowy koszt prac to ok. 160 mln zł. W ramach projektu modernizacji odcinka Mielec – Padew Narodowa uwzględniony zostanie wiadukt nad linią kolejową nr 25 i nad ulicą Sienkiewicza. Jego budowa będzie zatem możliwa dzięki montażowi finansowemu ze środków funduszy europejskich oraz samorządów.

Oznacza to iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą mogły liczyć na dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020, powiedział podczas konferencji  marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Efektywna współpraca Polskich Linii Kolejowych z samorządem podkarpackim pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa i sprawności w komunikacji kolejowej i drogowej  –  mówi prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.

Remont linii kolejowej L25 nie obyłby się bez zaangażowania wielu osób  powiedział europoseł Tomasz Poręba, który od 2009 r9oku wspólnie z marszałkiem  Władysławem Ortylem podjął starania o remont tej linii.

Jak dodaje wiceminister Rafał Weber, Ministerstwo Infrastruktury prowadzi programy wspierające samorządowe inwestycje drogowe. Jednym z nich jest Fundusz Dróg Samorządowych, który dobrze wpisuje się w potrzeby inwestycyjne gminnych i powiatowych samorządów. Ponieważ jest to instrument wieloletni, samorząd może zaplanować perspektywę budowy układu komunikacyjnego na swoim terenie, dodaje.

Modernizacja odcinka linii Mielec – Dębica nr 25 wchodzi w ostatnią fazę. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę w okolicach dworca kolejowego. We wrześniu planowane jest przywrócenie ruch pociągów towarowych na odcinku Mielec – Kochanówka. Na tym odcinku, po usunięciu starego toru i wzmocnieniu podtorza, wykonawca przygotował nowy tor. Kończą się też  prace przy przepustach i mostach. Wymienione zostały urządzenia sterowania, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Postępują prace przy budowie nowych peronów na przystankach Wojsław, Rzemień, Rzochów, Tuszym, Dąbie, Ostrów i stacji Kochanówka. Po wznowieniu ruchu pociągów na odcinku Mielec – Kochanówka, wykonawca rozpocznie prace na 7 km odcinku Kochanówka – Dębica.

 

Tomasz Łępa