Mielec zbiera podpisy w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nowy rząd postanowił zmienić ustawę dotyczącą realizacji planu CPK wykluczając przy tym m.in. tereny Podkarpacia. Z tej powodu w Mielcu na Placu Armii Krajowej zbierano podpisy za wznowieniem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz powrotu do wcześniejszych założeń planowanej sieci połączeń kolejowych.
Mówi Waldemar Barnaś, radny powiatu mieleckiego.
Centralny Port Komunikacyjny pozwoliłby na wzrost gospodarczy i zwiększenie konkurencyjności kraju na arenie międzynarodowej, podkreślają politycy Prawa i Sprawiedliwości. Podnoszą, że wiele firm nie będzie zobowiązanych do płacenia cła i dodatkowych opłat przewożąc swoje towary przez własne lotnisko i własną sieć transportu, a nie poprzez zachodnie porty i drogi handlowe.
Mówi poseł PiS Fryderyk Kapinos.
W planie była budowa lotniska, linii kolejowych i dróg łączących Podkarpacie z centralną częścią Polski. Obecne plany wykluczają szprychy Podkarpacia, Podlasia, Lubelszczyzny oraz Warmii i Mazur z tego planu. Mówi zastępca prezydenta Mielca, Krzysztof Szostak.
Szprycha Podkarpacka Centralnego Portu Komunikacyjnego obejmowałaby Sanok, Krosno, Rzeszów i Stalową Wolę. Aby projekt został złożony w sejmie potrzebnych jest 100 tysięcy podpisów.
Tomasz Łępa