Wśród propozycji był remont linii kolejowej Przeworsk Lublin. Uznaliśmy jednak, że w kierunku Lublina skierowane są już inwestycje drogowe. Chodzi tu o drogę ekspresową S19 i właczenie do Polski Wschodniej drogi wojewódzkiej do Lublina nr 835.
Marszałek podkreślił, że spośród wszystkich propozycji, które rozpatrywano w kontekście programu Rozwój Polski Wschodniej, remont linii L-25 ma gotowe studium wykonalności. Wkrótce odbędą się techniczne spotkania w sprawie tej inwestycji. Ostateczna decyzja zapadnie w przeciągu dwóch tygodni.
W programie Rozwój Polski Wschodniej pojawiły się dodatkowe pieniądze przeznaczone na infrastrukturę kolejową. Zabiegał o to m.in. marszałek Władysław Ortyl. Na ten cel przeznaczonych będzie ok. 250 milionów euro, które podzielone będą między 5 województw. Nie jest wykluczone, że ta kwota zostanie nieznacznie zwiększona.
Członkowie zarządu województwa podkarpackiego muszą wybrać, która z proponowanych inwestycji kolejowych na Podkarpaciu będzie realizowana w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej. Jak poinformował dmarszałek Władysław Ortyl, najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest wybór remontu fragmentu linii L-25 na odcinku Wola Baranowska-Ocice-Sandomierz. Inwestycja ta ułatwiłaby dojazd mieszkańcom Rzeszowa do Warszawy. L-25 łączy bowiem linię L-71 (z Rzeszowa) oraz linię nr 8 prowadzącą przez Radom do Warszawy.
Przy tej inwestycji Podkarpacie współpracowałoby z województwem świętokrzyskim, na terenie którego znajduje się ciąg dalszy linii L-25 do Skarżyska Kamiennej, gdzie połączy się z linią L-8.