Podczas spotkania przyjęto wspólne stanowisko wskazujące potencjalne źródła finansowania modernizacji mieleckiej kolei. Pieniądze na rewitalizację odcinka Dębica-Mielec-Ocice mogłyby pochodzić ze środków budżetu państwa, przyszłego Regionalnego Programu Operacyjnego, Programu 'Rozwój Polski Wschodniej', planowanego przez rząd programu 'Inwestycje Polskie oraz budżetu samorządów. Deklarację w imieniu uczestników podpisał europoseł Tomasz Poręba.
(Tomasz Łępa)
Obecny na spotkaniu marszałek województwa Władysław Ortyl, zaznaczył, iż aby projekt modernizacji mógł nabrać kształtów, potrzebna jest jedność w dążeniu do wspólnego celu.
Przewodniczący Komisji Sejmikowej Jan Tarapata dodaje iż uruchomienie linii kolejowej wpłynie na rozwój gospodarczy regionu a to nie może się obejść bez determinacji w poszukiwaniu środków na ten projekt:
Dla radnego sejmiku podkarpackiego Zdzisława Nowakowskiego warto rozważyć racjonalne rozłożenie kosztów w naprawę kolei.
Dla wójta gminy Padew Narodowa Roberta Pluty, powołanie do życia kolei to możliwości, jakie daje kolej na rynku lokalnym czyli transport do specjalnych stref ekonomicznych – mieleckiej i tarnobrzeskiej a szersza jej modernizacja przyczyni się do rozwoju eksportu towarów na wschód:
O przyszłości linii kolejowej numer 25 i mechanizmach jej finansowania rozmawiano dzisiaj w Mielcu na konferencji zorganizowanej przez europosła Tomasza Porębę oraz marszałka województwa podkarpackiego Władysława Ortyla.
Spotkanie zgromadziło parlamentarzystów z regionu oraz samorządowców z gmin, miast i powiatów, przez które przebiega linia. Jak mówi Rafał Nowak z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, funduszy na modernizację linii trzeba szukać u władz samorządowych: