Senator nie ukrywa, że nadal jest małe zainteresowanie instytucji podkarpackich, które winny dostrzegać zagrożenie likwidacji tej linii, która ma duże znaczenie gospodarcze dla regionu.
Dlatego też zachęca do obywatelskiej akcji zbierania podpisów pod petycją Adama Rogody na stronie www.petycje.pl, a także w biurach parlamentarzystów w Mielcu, w Dębicy i Tarnobrzegu.
W poniedziałek 18 marca zaplanowane jest otwarte spotkanie konsultacyjne PKP PLK S.A. z Urzędem Marszałkowskim, podczas którego będą omawiane plany linii L25.
(Tomasz Łępa)
Co prawda przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreślają, że wyłączenie linii z eksploatacji nie oznacza jej fizycznej likwidacji. Obecny również na spotkaniu Krzysztof Strzelecki, mielczanin mocno angażujący się w tą sprawę, mówiąc o kolei i sprawach z nią związanych odniósł się do historycznych uwarunkowań linii kolejowej L-25.
Podczas konferencji przedstawiciel kampanii obywatelskiej, autor petycji 'NIE dla zamknięcia linii kolejowej nr 25 Chmielów-Mielec-Dębica ' Adam Rogoda zaznaczył iż Mielec, który posiada strefę ekonomiczną nie może nie mieć transportu kolejowego, a tym bardziej pasażerskiego.
W mieleckim biurze senatorskim Władysława Ortyla miała miejsce kolejna konferencja prasowa poświęcona obronie szlaku kolejowego L-25.
Tym razem senator Władysław Ortyl wraz z europosłem Tomaszem Porębą skupili uwagę na aktywności obywatelskiej, poprzez którą w obronie kolei woła głośno także społeczeństwo.
Senator Ortyl jest pewien, że argumenty za pozostawieniem linii kolejowej zostaną w końcu zauważone.